Ce legături există între Ţigareta II, închisorile CIA din România şi exploatarea gazelor de şist

 

Înfiinţarea punctului vamal de la Aeroportul Tuzla deschide drumul implicării proaspătului aeroport internaţional în proiectele energetice din Dobrogea. Cel puţin două declaraţii indică acest tip de dezvoltare. Prima dintre ele îi aparţine acţionarului companiei Regional Air Services SRL – Aeroportul Tuzla, Adrian Vasilache(foto), citată de un cotidian local constănţean, pe 18 iunie 2013: „Am construit un terminal nou şi vom vedea fiecare instituţie ce are de achiziţionat. Nu ştiu exact în cât timp vom amortiza investiţia. Depinde de ce se va întâmpla în viitor. Poate vom reuşi să încheiem un contract cu Exxon, poate serviciile noastre vor fi contractate şi de alte firme care lucrează în Marea Neagră”, a spus Vasilache. Pe de altă parte, site-ul Vocea Rusiei a titrat, într-un articol postat în data de 8 octombrie a.c., semnat de Valentin Vasilescu, informaţia că „tot în acest an, Dorin Ivaşcu (celălalt acţionar al Aeroportului Tuzla) a câştigat şi licitaţia privind transportul aerian cu elicoptere al angajaţilor şi utilajelor Exxon şi Chevron pe o perioadă de patru ani către perimetrele de forare şi exploatare a resurselor energetice din România, inclusiv a gazelor de şist.”. Valentin Vasilescu este fostul director general adjunct al Aeroportului Militar Otopeni, arestat preventiv preţ de 100 de zile şi achitat, după zece ani de anchetă, în Dosarul Ţigareta II. Într-un amplu serial de articole publicate pe site-ul postului de radio Vocea Rusiei, fostul comandant sugerează că există o legătură între afacerea Ţigareta II, închisorile CIA din România şi exploatarea gazelor de şist.

Vasilescu a fost salvat de fostul expert guvernamental, actualmente militant antifracturare hidraulică, Mihai Bărbuliceanu

barbuliceanuAfacerea Ţigareta II, la care face referire Vasilescu, a izbucnit în aprilie 1998, când mai multe ziare au primit, şi în consecinţă au publicat, informaţia că la platforma militară a Aeroportului Otopeni au fost descărcate 3.000 de baxuri de ţigări Assos de contrabandă, din aeronava IL-76. Autorităţile judiciare au prezentat atunci şi o impresionantă captură de ţigări, motivând astfel arestarea preventivă a directorului general adjunct şi a altor persoane. Vasilescu a rămas 100 de zile în arest preventiv, iar încărcătura politică a dosarului prevestea ani grei de închisoare. Însă acest scenariu a fost dat peste cap, după ce un expert guvernamental, pe numele său Mihai Bărbuliceanu(foto), a efectuat, cu împuternicirea fostului premier Radu Vasile, un raport de control referitor la timbrele care erau lipite pe ţigările „capturate” la Aeroportul Militar Otopeni. Astfel, raportul lui Bărbuliceanu atesta faptul că ţigările nu fuseseră aduse din Grecia, pe calea aerului, ci din depozitele Direcţiei Generale a Vămilor din România. La bază, aceste ţigări proveneau dintr-o contrabandă din Portul Constanţa Sud-Agigea, pusă la cale (aşa cum aveau să descopere procurorii) de sirianul Jamal Al Atm, de generalul în rezervă Gheorghe Florică şi de colonelul SRI, activ, George Dumitrescu. Ţigările introduse în ţară de această grupare prin portul Agigea au fost confiscate în urma unei acţiuni a Poliţiei Economice Constanţa, coordonată de maiorul Lopătaru, la Eforie, în data de 15 martie 1998. Ulterior, captura a fost predată Direcţiei Generale a Vămilor (DGV). Dar cum au ajuns aceste ţigări confiscate la Eforie în aeronava IL-76 care a aterizat pe Aeroportul Otopeni în noaptea de 16 spre 17 aprilie 1998? Ei bine, Vasilescu a tot spus că singura explicaţie este aceea că „ţigările au fost scoase cu aprobarea lui Nini Săpunaru (pe atunci directorul Vămilor din România – n.n.)  din depozitele DGV şi plantate într-un depozit din Mogoşoaia, pentru a se înscena «flagrantul» din Ţigareta II”. Ba, mai mult, a afirmat că: “Domnul preşedinte Constantinescu a implicat instituţiile statului pentru a demonstra că acest zbor este o contrabandă”, deşi toate indiciile arătau altceva.

Ţigareta II, o diversiune pentru camuflarea traficului de armament

Valentin Vasilescu - 21.09.2000 - Antena 1jpgTimp de un deceniu, Vasilescu(foto) a produs public mai multe probe, inclusiv prin volume de autor şi articole de presă, că aşa-zisa contrabandă cu ţigări de pe Aeroportul Militar Otopeni a fost o diversiune menită să mascheze un trafic de armament către o ţară aflată sub embargo ONU.
Astfel, indicativele de zbor ale aeronavei despre care procurorii au afirmat iniţial că introdusese în ţară ţigări de contrabandă erau din clasa rezervată strict operaţiunilor cu armament. În al doilea rând, a arătat că documentele pe care s-au bazat acuzatorii erau viciate. În acest punct, fostul comandat insistă că „hârtiile” au fost întocmite de compania de handling LAR care era deţinută de omul de afaceri Dorin Ivaşcu. Din punct de vedere juridic, LAR purta întreaga răspundere pentru încărcătura aflată la bordul aeronavei IL- 76, însă nici un reprezentant al acestei comanii nu a fost pus sub acuzare în dosarul Ţigareta II. Peste ani, Ivaşcu avea să devină proprietarul Aeroportului Tuzla şi al Aeroportului Alexeni.
Ipoteza că „Ţigareta II” camufla un trafic de armament către ţări aflate sub embargo ONU a fost susţinută şi de Ciprian Nastasiu, procurorul care l-a anchetat pe Omar Hayssam, care scrie în cartea sa „Prădarea României”, lansată în 2009, că teroristul aranjase obţinerea unor certificate false de end-user pentru operaţiunile de pe Otopeni. Şi senatorul PNL Sorin Roşca Stănescu a atras atenţia, pe web-site-ul său personal, că firma de handling LAR/RAS deţinută de Dorin Ivaşcu împărţea acelaşi sediu, în Bucureşti, cu firma Adriana Asgari SRL, care reprezenta compania bulgară Miravia (Avia Services), fondată de celebrul traficant internaţional de armament Viktor Bout.

Capii reţelei de trafic de armament, preluaţi în operaţiunile CIA cu închisorile secrete

Valentin Vasilescu afirmă, în serialul publicat pe Vocea Rusiei, că: „Mulţi oameni importanţi din România au tot interesul să facă fumată „Ţigareta 2” poate şi pentru simplul motiv că aceiaşi capi ai reţelei de trafic de armament din acest caz, făcuţi scăpaţi de autorităţile statului român, au fost preluaţi ulterior şi folosiţi în operarea zborurilor CIA, pentru realizarea protecţiei informative şi întreţinerea închisorilor secrete din România”.

http://romanian.ruvr.ru/2013_10_04/Care-ar-putea-fi-locatia-primei-inchisori-CIA-din-Romania-5590/

Mai departe, fostul comandant adjunct al Aeroportului Militar Otopeni face o analiză a zborurilor folosite de CIA pentru transportarea suspecţilor de terorism către închisorile secrete din Europa. În acest sens, menţionează că două aeronave care au transportat terorişti către închisoarea secretă CIA din Polonia au aterizat şi în România, respectiv un Boeing 737-7BC, înmatriculat N313P (care a aterizat pe Aeroportul Băneasa pe 23 septembrie 2003, venind de la Kabul) şi un Gulfstream V, înregistrat şi apoi reînregistrat ca să i se piardă urma N44982, N8068V, N379P, N581GA. Zborurile CIA din România au fost şterse din registrele de evidenţă ale autorităţii aeronautice, din care cauză prima anchetă cu privire la operaţiunile CIA pe teritoriul român, coordonată de actuala europarlamentară PNL Norica Nicolai, a arătat că la noi nu au existat închisori secrete (ancheta va fi reluată, după ce Consiliul Europei a cerut acest lucru, chiar zilele trecute).
Analizând caracteristicile aeroportului din Polonia folosit în operaţiunile CIA, Vasilescu ajunge la concluzia că un aeroport similar în România este cel de la Alexeni, concesionat din anul 2003 de firma lui Dorin Ivaşcu. „După părerea mea, dintre toate acestea, aerodromul Alexeni, aflat la 9 km de oraşul Urziceni, 3 km de cea mai apropiată localitate (Alexeni) şi 50 km de Bucureşti, pare fratele siamez al bazei aeriene Szymany din Polonia (folosită de CIA în operaţiunile secrete referitoare la suspecţii de terorism – n.n.). Până în 2002, el a fost sediul regimentului Regimentul 94 şi al Escadrilei 132 Elicoptere, an în care aceste unităţi au fost desfiinţate. Cazarma a fost predată de MApN, direcţiei Penitenciarelor din cadrul ministerului Justiţiei, fiind legendară totodată şi construcţia unei închisori, care n-a fost începută de fapt niciodată.” – mai scrie Vasilescu. Desigur, nu există nicio probă directă că lucrurile s-ar fi întâmplat aşa.

Poziţia lui Ivaşcu

ivascu“În ultima perioadă, aeroportul Tuzla a fost supus unei campanii de denigrare care face obiectul instanţelor de judecată şi nu al discuţiei publice. Această campanie a fost comandată de un rival ecomonic – tot privat – care, din informaţii pe surse, vizează un parteneriat dezavantajos pentru statul român cu aeroportul Mihail Kogalniceanu, lucru care poate fi verificat şi probat de orice instituţie media. (…) Că dl. Dorin Ivaşcu a fost implicat în Ţigareta 2: aceasta este o calomnie. În procesul încheiat de organele competente ale statului nu a avut calitatea de acuzat sau condamnat în legătură cu acest caz şi nu are nicio legatură de natură infracţională cu afacerea Tigareta 2. Că dl. Dorin Ivascu a fost şef al Serviciului de Informaţii Externe: nici în timpul facultăţii şi nici după terminarea acesteia nu a făcut parte nici măcar din cadrele acestui servicu si nu a fost angajat al unui astfel de serviciu.” – se arată într-un comunicat al companiei Regional Air Services SRL, transmis presei centrale, pe 12 august 2013, în toiul scandalului legat de interesele privind înfiinţarea punctului vamal de la aeroportul Tuzla. La acea dată, printre „interesele” subliniate de presă, nu figura rolul pe care proaspătul aeroport internaţional ar putea să-l joace în proiectele energetice din Dobrogea. Vom reveni!

Dorian Hapurnea 14.10.2013 Constanta.ro 

Comentarii

comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Continuând navigarea pe acest site sunteti de acord cu folosirea cookies. mai multe

Setarile pentru cookies pe acest website sunt setate ca "allow cookies" pentru a va reda cea mai buna experienta in navigarea pe acest site. Daca decideţi sa continuati navigarea pe acest site fara a schimba aceasta setare apasati butonul "Accept" de mai jos si totul va functiona normal.

Close